KidsClin/PoxClin är två varumärken i ett, som erbjuder vårdande produkter som löser många av de problem som barn (och deras föräldrar) kan stöta på under uppväxten. När vi fick i uppdrag att modernisera varumärkenas visuella manér så höll vi inte tillbaka. Resultatet blev en härlig färgexplosion som visar den härliga känslan som infinner sig när de små – men ibland ytterst plågsamma – problemen är som bortblåsta!
KidsClin/PoxClin är två varumärken i ett, som erbjuder vårdande produkter som löser många av de problem som barn (och deras föräldrar) kan stöta på under uppväxten. När vi fick i uppdrag att modernisera varumärkenas visuella manér så höll vi inte tillbaka. Resultatet blev en härlig färgexplosion som visar den härliga känslan som infinner sig när de små – men ibland ytterst plågsamma – problemen är som bortblåsta!
Vårt uppdrag var att fram ett nytt visuellt manér för varumärkena KidsClin/PoxClin, då det tidigare materialet uppfattades för amerikanskt, “tråkigt” och omordernt. Kunden önskade även fler grafiska element i form av ikoner för en tydligare kommunikation.
Vi arbetade utefter tre grundstenar; tydlighet, kunskap och lättnad. Den tidigare väldigt fakta-tunga kommunikationen renodlades och ersattes av inbjudande bilder och korta, självsäkra texter med en liten glimt i ögat. Som utgångspunkt hade vi en strof från den framtagna brand booken; “We’re proud of who we are and know what we’re talking about. Of course, that needs to shine through in everything we communicate. But we are not going to bore you, we want you and your child to feel good”.
Enheter som togs fram innefattade videomaterial för SoMe, stillbildsfotografering, ikonbibliotek, templates för digital och print-marknadsföring m.m.
© Copyright 2020
DOO AB
Lagercrantz plats 8
504 31 Borås